Vilkår Samarbeid
1. Innledning
Disse vilkårene gjelder for samarbeid mellom Riktig Regnskap AS (heretter «Leverandør») og våre kunder og samarbeidspartnere (heretter «Kunde»). Formålet er å sikre forutsigbarhet, ryddighet og gjensidig tillit i alle oppdrag vi påtar oss.
Ved å inngå avtale med Riktig Regnskap aksepterer Kunden disse vilkårene.
2. Tjenester
Riktig Regnskap leverer regnskapstjenester, rådgivning og relaterte tjenester i henhold til avtalt oppdragsbeskrivelse. Omfanget av oppdraget avtales skriftlig før oppstart, og kan justeres ved behov etter nærmere avtale.
3. Pris og betaling
Våre tjenester leveres til fastpris eller timespris, avhengig av avtale.
Timesats varierer fra NOK 750–1 250 ekskl. MVA, avhengig av oppgavetype og kompetansenivå.
Fakturering skjer månedlig etterskuddsvis eller etter særskilt avtale.
Betalingsfrist er 14 dager fra fakturadato. Ved forsinket betaling beregnes renter i samsvar med forsinkelsesrenteloven.
4. Ansvar og plikter
Leverandørens ansvar
Utføre oppdraget i samsvar med god regnskapsføringsskikk og gjeldende lover og regler.
Overholde taushetsplikt om all informasjon mottatt fra Kunden.
Oppbevare og behandle personopplysninger i tråd med personvernlovgivningen.
Kundens ansvar
Gi riktige og fullstendige opplysninger innen fristene som avtales.
Sørge for at bilag og dokumentasjon er korrekt og tilgjengelig.
Følge opp leveranser fra egen side, inkludert å godkjenne årsoppgjør og andre innsendelser til myndigheter.
5. Endringer i oppdraget
Dersom oppdragets art eller omfang endres vesentlig etter oppstart, forbeholder Leverandør seg retten til å justere pris og leveringstid. Slike endringer avtales skriftlig.
6. Taushetsplikt og konfidensialitet
Begge parter forplikter seg til å bevare taushet om alle opplysninger de får tilgang til gjennom samarbeidet, med mindre annet følger av lov eller pålegg fra myndigheter.
7. Varighet og oppsigelse
Avtalen gjelder fra den dato den er inngått og løper til den sies opp av en av partene.
Oppsigelsestiden er normalt 3 måneder, med mindre annet er skriftlig avtalt.
Oppsigelsen skal skje skriftlig.
Ved oppsigelse skal alle nødvendige regnskapsdata og dokumenter overleveres Kunden.
8. Ansvarsbegrensning
Leverandør er ikke ansvarlig for indirekte tap, herunder tap av fortjeneste eller konsekvensskader. Samlet erstatningsansvar er begrenset til honorar for de siste 6 måneder av oppdraget.
9. Tvister og lovvalg
Enhver tvist mellom partene som ikke løses i minnelighet, skal avgjøres etter norsk rett. Partene vedtar Skien tingrett som verneting.